Münster Quizzen

Münster Quizzen

Münster Quizzen | Sprachschule Münster

English

1. /iː/ (as in see)

• Sit over by the tree.

• Can you see the bee?

• Do you have the Key.

2. /ɪ/ (as in sit)

• The kid will sit with me.

• Big fish swim in the lake.

• He hit the ball.

3. /e/ (as in bet)

• I will set the table.

• The hen laid two eggs.

• Can you see my red bag?

4. /æ/ (as in cat)

• The cat is on the mat.

• I saw a cat run after the rat.

• I just saw a bat.

5. /ɑː/ (as in father)

• Do you know my father.

• Is she in the car?

• I would like half..

6. /ʌ/ (as in cut)

• Please cut the bread.

• The sun is hot today.

• I hugged my mom.

7. /ɔː/ (as in door)

• Please close the door.

• The floor is clean.

• Throw away the apple core.

8. /oʊ/ (as in go)

• We will go to the park today.

• Can you see the red bow?

• I will know the answer soon.

9. /ʊ/ (as in full)

• The book is very full of stories.

• Please put that bag on the shelf.

• Can you hurt my friend’s feelings?

10. /uː/ (as in blue)

• The blue skies are beautiful today.

• Do you have a good new book?

• I love to visit the museum.

11. /ɪə/ (as in hear)

• I can hear the music from here.

• Can you clear the table for me?

• Please don’t fear the dark night.

12. /eə/ (as in care)

• Care for the puppy is important.

• I will share my toys with you.

• Let’s fairly divide the candy treats.

13. /ʊə/ (as in pure)

• The pure love of a child is precious.

• You can surely find the lost key.

• The future is looking bright for us.

German Translation

1.

• Der Baum ist heute sehr grün.

• Kannst du die Biene dort drüben sehen?

• Hast du die Schlüssel.

2.

• Das Kind wird mit mir sitzen.

• Große Fische schwimmen im See.

• Sie trägt einen roten Hut.

3.

• Ich werde jetzt den Tisch eindecken.

• Die Henne hat heute zwei Eier gelegt.

• Kannst du meine blaue Tasche finden?

4.

• Die Katze ist auf der Matte.

• Ich sah eine Ratte im Hut laufen.

• Fächere das Feuer vor dem Abendessen.

5.

• Mein Vater ist ein großartiger Mann.

• Das Auto parkte am Straßenrand.

• Ich mag es, das Sandwich zu halbieren.

6

• Bitte schneide das Brot für mich.

• Die Sonne ist heute heiß.

• Ich werde meine Mama fest umarmen.

7

• Bitte schließe die Tür, wenn du gehst.

• Der Boden ist glänzend und sauber.

• Der Kern der Frucht ist süß.

8

• Wir werden heute in den Park gehen.

• Kannst du die rote Binde sehen?

• Ich werde die Antwort bald kennen.

9.

• Das Buch ist sehr voll mit Geschichten.

• Bitte leg diese Tasche ins Regal.

• Kannst du die Gefühle meines Freundes verletzen?

10

• Der blaue Himmel ist heute schön.

• Hast du ein gutes neues Buch?

• Ich liebe es, das Museum zu besuchen.

11.

• Ich kann die Musik von hier hören.

• Kannst du den Tisch für mich abräumen?

• Bitte fürchte nicht die dunkle Nacht.

12.

• Sich um den Welpen zu kümmern ist wichtig.

• Ich werde meine Spielsachen mit dir teilen.

• Lass uns die Süßigkeiten gerecht aufteilen.

13. 

• Die pure Liebe eines Kindes ist kostbar.

• Du kannst den verlorenen Schlüssel sicher finden.

• Die Zukunft sieht für uns hell aus.

intonation 2

1. What is intonation? ______.
a) The speed of speech. (Die Geschwindigkeit der Rede.)
b) The rhythm of speech. (Der Rhythmus der Rede.)
c) The variation of pitch in speech. (Die Tonhöhenvariation in der Rede.)

2. Which of the following sentences has a rising intonation? ______.
a) "I had a great time." (Ich hatte eine tolle Zeit.)
b) "Are you coming?" (Kommst du?)
c) "This is my favorite book." (Das ist mein Lieblingsbuch.)

3. Where should you pause to add emphasis in the sentence "I can't believe you did that"? ______.
a) After "can't." (Nach "kann nicht".)
b) After "you." (Nach "du".)
c) After "that." (Nach "das".)

4. Which sentence demonstrates a clearer use of pauses? ______.
a) "I went to the store to buy milk eggs and bread." (Ich ging in den Laden, um Milch, Eier und Brot zu kaufen.)
b) "I went to the store to buy milk, eggs, and bread." (Ich ging in den Laden, um Milch, Eier und Brot zu kaufen.)

5. Where should you pause in the sentence "I wanted to go swimming but it started to rain"? ______.
a) After "wanted." (Nach "wollte".)
b) Before "but." (Vor "aber".)
c) After "rain." (Nach "regen".)

Münster Quizzen

Münster Quizzen

Münster Quizzen | Sprachschule Münster